fredag 27 mars 2020

Öl i pestens tid

Det var över ett år sedan jag var på turfträff, men nu var det dags att träffa diverse med/mot-tävlande. Platsen var ''Biskopen'' i Gamla stan där det mesta av ölsortimentet bytts ut sedan mitt senaste besök där. En hel drös exotiska bryder slank ned, för min del: Collective arts: IPA Project #11, wienerölet Nightbreed från Macken, Värmdö Ruby bitter, Sierra hevada 40 hoppy anniversary ale, Sourbon 5,5% från Brekeriet, Cigar city Tampa-style lager och Coolhead brew Salted licorice raspberry sour. Jag var över lag nöjd med dessa brygder.

Dr.Sandwich satt på Akkurat så det var bara att gå dit och slå sig ned med honom i baren. The accomplice från Roosters/Odell, Proper ale från nya Nyköping brewing och Smoke em softly från Spike. Jag gillade alla tre, men göteborgsbrygden var något alldeles extra. Mums!
Timmarna hade runnit iväg så pass att det fick bli en Uber hem. Tack och godnatt.

Inga kommentarer: