torsdag 12 mars 2020

Öl i Motala

Anna och jag tog oss med tåg till Motala via ''Peking'' där man på Kungsgatan hittar Berggrens där vi slog oss ned. Maten var mycket god men ölet till (Dugges Cola) var horribelt. Jag älskar suröl och brukar gilla bryggeriets produkter, men det här var rena fasan. Dåligt fat?
Vi gick och handlade lite lokala brygder på bolaget innan vi checkade in på boendet.
Därefter blev det någon timmes turfande. Anna fortsatte på egen hand medan jag mötte upp farsan på Motala isstadion där det var dags för elitseriebandy. Riktigt kallt långkalsongerna till trots och bortahjältarna blev utskåpade.
Efteråt möttes vi alla på boendet och efter lite ombyte var det dags för ett nytt besök på Berggrens. Eftersom det var alla hjärtans dag var alla bord bokade men det fanns ett par platser i den lilla baren där vi kunde slå oss ned. En duo spelade ballader. Öl som intogs denna afton var: Centralbryggeriet Session IPA, Sigtuna Passionale, Limelight från Örebro Brygghus, Lindemans Faro, Wold top Scarborough fair IPA och Palmarés från Castelli. Ok öl över lag och en trevlig kväll.

Damen bjöd på en sängfösare i form av Prins katts Chocolate bar stout som var ok.
Dagen därpå stannade hon kvar och farsan och jag åkte vidare till en ölöken. Sammanfattnings vis var jag glatt överraskad av Motala.

Inga kommentarer: