måndag 16 mars 2020

Öl i Hampshire del II-Efterlängtat besök

Turfade någon timme i Portsmouth innan jag liksom dagen innan tog färjan till Gosport där Majsan mötte upp på weatherspoonspuben Star.
Vi såg på en cupmatch där på min ipad och intog under tiden Welsh pride från Conwy, Type 42 från Irving, högst lokala Pompey royal från Fallen acorn som vi besökte dagen innan och från samma bryggeri Great scott. Bryggs bara några kvarter från denna pub. Ok öl över lag och en poäng bärgad mot ett superkorpenlag. Yay!
Nästa stopp var Royal submarine museum som jag velat besöka sedan 90-talet, men nu var det äntligen dags och det levererade. Mycket intressant.


Därifrån tog vi båten tillbaka till Portsea island och gick till bryggeripuben Brewhouse & kitchen i Southsea där vi åt och drack. Precis som på de andra pubarna i kedjan jag besökt brygger de här egna öl. ''En'' anledning att besöka alla m a o. Väldigt skönt att sitta i varsin chesterfieldmöbel och bara luta sig tillbaka och känna att man har semester. Ölen undertecknad intog var: bittern Langtry’s, Gold rush golden ale, Great escape amber ale, Icon craft pilsner, 9366 traditional IPA och Mutiny tropical IPA.

Det var tänkt att det fick räcka så men frun drog in mig på den minst sagt väl insuttna puben Hole in the wall. Ganska mycket folk för att vara en söndag strax innan stägning.
Bra sortiment, men tyvärr kom vi inte tillbaka hit. Jag nöjde mig med en Marble American pilsner innan det var dags inta horisontal-läge.

Inga kommentarer: