lördag 8 augusti 2009

Grilla!?

En firmafest, men ändå inte (bara våran avdelning), hölls i eftermiddags hemma hos min chef. Oförskämt och oväntat trevligt. Hade dock antagligen blivit uttråkad om jag inte haft med egen öl.
En liten överraskning var att han (chefen alltså) hade tänkt sig en ölprovning och att jag skulle hålla i densamma.
En kasse med Whitstable bay, Anchor steam, Wells Banana-bread och Maredsous6 (några av varje) hade inhandlats. Dessutom slängde jag in min flaska Brooklyner som annars skulle bli tung att sänka på egen hand.
Det blev inte någon provning som jag brukar anordna dom med andra ord. Vi fick improvisera lite. Först blindprovades bananölet, där det gällde att gissa frukten. Det tog förvånansvärt lång tid innan någon lyckades lista ut vad det var.
I övrigt var det blandade reaktioner på ölen, men över lag tror jag folk var positiva, även om det nog inte var någon som ''såg ljuset''. Sol, trädgård med pool, hyfsad öl och Säsongskortet (tack Ivan&c:o för tre poäng!) gjorde detta till en eftermiddag över förväntningarna.

2 kommentarer:

Magnus Bark sa...

Låter ju som en helt okej eftermiddag.

rickgordon sa...

"Såg ljuset" - hahaha!

Bästa, mest koncisa, roligaste ölbloggen!!!