måndag 17 augusti 2009

Oliver Twisted

I dag var det ju mitt-i-månaden-släpp på Regeringsgatan. Mean manalishi fick jag tag på i alla fall.

På söder skulle min sambo möta mig för att vi skulle hämta våra biljetter till stå-upp-festivalen. Det dröjde lite innan hon kom loss från jobbet då det var hennes första dag på nya jobbet. Jag fick helt enkelt sitta och glo på Oliver Twist tills hon kom för att hämta mig.
Hade inte varit där på ett halvår så en del nytt fanns som till exempel Star island single från Smuttynose; Smakar, luktar och ser ut som en tvättäkta svensk ful-burköl. Tur att den bara kostade 78:-... Det blev till och med en dålig bild som du kan se(säkert första gången i denna blogg's historia...).
En öl till hanns med; Dark star Best; Ganska mörk, svag arom av tvättmedel, smakar bränt och rökmalt, markerad efterbeska, men tveksamt om den kommer från humlen.
Så kom då det kvinnliga väsendet och tog mig därifrån. Biljetterna hämtades således på Södra teatern. Hungriga blevo vi utaf den promenaden och återvände till OT för att åtgärda detta. Som vanligt smakade maten mycket bra här.
En för övrigt glad nyhet var att man på Akkurat-manér har börjat med gratis varmkorv. Stort plus! Till maten Pressed rat&warthog från Triple fff. Otroligt intetsägande öl. Jag försökte verkligen föra någon slags anteckningar, men det fanns inget att skriva! En av anledningarna till att undertecknad har exakt noll ratings på Rate beer (som jag väldigt ofta är inne på). Men det smakade absolut inte illa.
Vi delade på en flaska Northwestern ale från Rogue som avslutning på denna trevliga eftermiddag. Underbar blommig schampooarom. Lite sträv beska med en hel del tanniner i smaken.

Inga kommentarer: