lördag 8 augusti 2009

Öl i Portland del XI-Green dragon

Tanken för dagen var att vi skulle besöka Produce row cafe, men det var abonnerat dagen till ära, så det blev till att vandra bort till Green dragon igen där vi satt resten av dagen.

Flip-flop pilsner från Walking man fick inleda; Luktar som vilken pilsner som helst. Ett ganska bra humlebett, men inte överdrivet. Helt ok.
Quick wit från Fort george (who?); Aromen är klassisk wit med ett inslag av apelsin och rök. Ganska kraftigt kolsyrad (som stilen bör vara) inte jättesöt. Flingor i eftersmaken, som Majsan inte kände.
Oakshire Amber; Lite i mörkaste laget för en amber. Blandsaft-arom, smakar ungefär som den luktar, lite mer maltighet kanske. Sparsamt humlad.
Åt gjorde vi också. Här var storleken på portionerna mer europeisk, men gott var det. Det inmundigades även en del öl som jag ej orkade skriva några anteckningar om:
Bison Organic IPA
Tre brygder från det inte så fantastiska bryggeriet Silver moon: High plains heffe, Snake-bite porter och Hop knob IPA.
Vi var tvugna att tacka för oss och bege oss till motellet för att hämta våra väskor. På flygplatsen gjorde jag en provvägning av bagaget. Ganska mycket övervikt var det, så vi satte oss ner för att dricka (direkt ur flaskorna som djur!) ner oss till våra tilldelade 23 kg. Än en gång hade man alltså förköpt sig på öl. Det fanns ingen chans att detta skulle gå. Bakom oss satt en trevlig gubbe iförd någon slags Roguetröja som gladeligen tog emot lite gratisöl.
Slutligen tog jag en hamburgare på Rouge public house på flygplatsen. Ackompanerat av ett glas Johns locker stock, något starkt.
Vår vistelse i paradiset var slut för den här gången.
Trots att vi hade varit där förr och var där ganska länge den här gången ville jag ej åka hem. Jag älskar Portland (trevliga människor, god mat, vackra kvinnor, sjukt många bryggerier, bra väder, vad kan man mer begära?) och skulle nog kunna tänka mig att bo där.

Inga kommentarer: