fredag 24 april 2015

Öl i Malmø

En fin kyrka där bakom grenarna.
Bortapremiär och jag tog tåget söderut från Centralen ned till Malmö. Där mötte ingen mindre än Tmotomtom upp. Den lyxliraren hade flugit ned.
Eftersom denna stad inte kryllar av lunchöppna ölställen gick vi på bolaget Hansacompagniet och handlade lite jästa maltdrycker.
När det checkats in på hotellet gick vi och satte oss på en slags innergård/trädgård i solen och delade på ett par goda öl i väntan på att bastun skulle värmas upp. Stronzo Saison noir och Dude från Flying couchnärmare bestämt.

Lång tågresa kräver gammal musik

En till god öl intogs i bastun/relaxen, Camden town Beer.

Avsparken började närma sig, så vi drog oss mot arenan. Ett ölstopp hade vi dock tid med. På Malmö brygghus (som byggt ut och hade nu väldigt många fat för att vara Europa) dracks Rött men inte sött från det för mig okända västgötabrygeriet Sahtipaja och Point reyes amber. Bra grejor. Här träffade vi även på Anders And som jobbar där nu och även Anders Hall som jag träffade på sist jag var i stan.

Vi var väl hyfsat nöjda med utgången av matchen när vi vandrade till Beerditch i den hyfsat ljumna skånska kvällen.
Ett relativt nyöppnat trevligt ställe med en hel del flasköl.
Några öl smällde vi i oss här, för min del Pale ale galaxy 5,5% från The kernel, Klackabacken Originalet och Bakalář Za studena chmelený från Rakovnik. Bra över lag vad jag minns.

Malmö brygghus stängde lite senare så några öl till fick vi i oss där med. För min del Hefner Apricot, Saison Manivelle och Mellow fellow. Det var säkert bra. Kul hade vi i alla fall.
Någon god snabbmat slafsades ned innan vi begav oss tillbaka mot hotellet. Tom gick till sängs medan jag stannade ute lite till och turfade.
Mer om denna dag HÄR.

Inga kommentarer: