söndag 19 april 2015

Öl i nordvästra England del II-Nedsupen av satanister

Av någon anledning hade jag inte något paraply med mig. Som tur var fanns det att låna industrial strength paraplyer på B&B:et.
Turfade runt i stan i regnet i ett par timmar och handlade även lite öl i en livsmedelsbutik under tiden.
Jag slank in på Woodrow wilson som hade besökts kvällen innan. Stället hade nu tagits över av gästande porthsmouthsupportrar som var i Carlisle för att se sina hjältar.
En fyra öl intogs i alla fall, Inspired från Hook norton, JCIPA från nya zeeländska Townshend, Devils backbone American IPA 5,2% och Nansen street från Hilden. Inga vidare öl faktiskt.

Jag gick ut för att äta men kom inte längre än uppskattningsvis 100 meter till en annan pub i samma kedja (Weatherspoons) på samma gata, William rufus.
Ännu en typisk ''spoon's''pub, stor med heltäckningsmattor och snorbillig real ale. Spider bite 4% från Devils backbone och Titanic Wit stout smakade bra till de goda fish n' chipsen.
Hög tid för en halvtidsvila på några timmar.

Andra halvlek påbörjades på Woodrow wilson. Bärsen som intogs var: Marstons/Barley Brown’s ESA, spanska Fort India pale ale, Jack brand Crystal rye IPA från Adnams, Archer Single hop amber ale. Riktigt bra öl över lag.

Det hade räckt gott och väl, men ett gäng satanister som jag snackade med tyckte absolut inte att undertecknad fått nog utan bjöd friskt på ännu mer öl innan vi drog vidare till den betydligt mindre puben Howard arms. Minns inte så mycket. Howard arms cask ale och Wainwright från Thwaites intogs tydligen i alla fall.
Kul kväll, men alldeles för mycket av det goda.

Inga kommentarer: