torsdag 14 mars 2019

Öl i Arizona del IX-Ingen orgie

Vi var tvugna att gå upp tidigt för att ta oss till bussen tillbaka norrut. Väl framme i Tempe skildes våra vägar, Tom åkte till vårt motell för att dumpa sin tunga väska medan jag slog mig ned baren på Mellow mushroom. En kedja jag inte besökt på fem år. De har fokus på pizza och fatöl. Pizzan smakade väldigt bra och till den ett par fina brygder i form av Killer bees från det för mig okända Wyoming-bryggeriet Melvin och Calic creamin från Mother earth. Tom kom tillbaka med sin tunga väska. Rummet var inte klart och det fanns inget bagagerum. Han satt kvar medan jag gick och storhandlade öl som skulle tas med hem.
En Lyft tog oss till motellet där det efter invägning visade sig att man hade handlat lite väl stort för att få med sig allt hem.

Jag fick helt enkelt ta ''några'' rumsöl för att få ned min väskas vikt till 23 kilo. Drinking horn Watermelon mead, Valley of the Heart’s Delight från Almanac, Belching beaver Mosaic double IPA, Malpais stout från Cumbre och Prairie 4th anniversary. Fina brygder.

Tom satt på andra sidan gatan i baren Boulders on broadway. Ett väl insuttet ställe där ingen verkade bry sig om att det var alla hjärtans dag. Anslöt till honom och fick i mig Velvet yeti från Great divide, Heyday Modern IPA från samma bryggeri, Tombstone Wet hop pale ale double dry-hopped, Vape tricks från Prairie, No coast IPA från Tombstone. Bra öl över lag men det fick räcka så för denna dag.

Inga kommentarer: