söndag 17 mars 2019

Öl i Portugal del I-Cerveteca lisboa

Så var det dags att bege sig ut till Arlanda igen, denna gång med Majsan. Hon åt något och jag lyckades lokalisera en exotisk dunkel i form av Eriksberg Vintersaga från Carlsberg Sverige. Jag tycker nog bättre om den vanliga Eriksberg Julöl som är lite starkare än denna mellanöl.
Min teori angående vårt flyg var att: ''-Det blir nog lugnt ombord då portugisiskorna föder minst antal barn/kvinna i hela EU''. Inget kunde ha varit längre från sanningen. Det var total barnterror i fyra timmar. Oklart hur många det var som höll på att härja.

Vi flög alltså till Portugals huvudstad Lissabon där det var ganska smidigt att ta sig med tunnelbanan raka spåret till vårt boende. Kranvattnet var av amerikanskt snitt (smakar/luktar barnbassäng) så att köpa vatten var ett måste.
När väl det var dumpat på rummet (fyra trappor utan hiss) bordades en buss som tog oss till (i närheten av iallafall) Cerveteca lisboa där vi blev sittandes resten av kvällen. Ett litet ställe som inte var jättefullt trots att det var lördagkväll. Några svenskar träffade vi också där.
Jag fick i mig: California IPA från Sierra nevada, Mv''pils'' från polska Trzech kumpli, Praxis Dunkel och B pilsner från Letra.
Buss ''hem'' och en mjuk start på resan.

Inga kommentarer: