söndag 12 maj 2019

Öl i Stuttgart del III-Me myself&i

Dagens första ölstopp var hamburger-restauranten Hans im glück. Stort ställe med inredning av björkträ. Helt ok burgare har jag för mig. Ett par bärs blev det också förstås i form av Paulaner Zwickl naturtrüb och Stiftungsbräu Helles vollbier. Inga vidare öl i mitt tycke.
Jag åkte tillbaka ''hem'' och vilade upp mig inför kvällen.

...som inleddes på Tobis. En enklare restaurant, ganska modernt inredd med traditionell tysk mat som så klart var bra. Kändes som en kedja, men det var det nog inte. Ett par exotiska brygder fanns att ''läska sig med'' i form av Vier vogel Pils och Hilsenbecks Brunnenbier. Det var verkligen inte gott.

Jag gick vidare till Kraftpaule som besöktes dagen innan. Blev sittandes där resten av kvällen smuttandes på Bayerisch nizza, Hello nelson från Mahrs/Yeastie boys, Herr axolotl från Alebrowar/Braukunstkeller, Mitschnagger från Buddelship, Tilmans Pilsner, Tilmans Brown ale och slutligen Häffner Bräu Hopfenstopfer Citra ale.
Över lag fina brygder. Det fick räcka så för denna dag.

Inga kommentarer: