torsdag 23 maj 2019

Öl i Ulm del II-Starkdag

En väldigt bra (med internationella mått mätt) frukostbuffe inledde dagen.
Fint väder denna dag då jag gick till bryggeripuben Barfüßer. En kedja som vi besökte för nio år sedan i Nürnberg. Samma gamla öl som då, men de hade även ett gäng mer moderna öl i sitt sortiment nu.
Maten såg fin ut men man var fortfarande mätt sedan frukosten så det blev bara öl för min del i form av Bockbier, Rbn mnk IPA, Rotgold och Sun shine ale.

Hade gärna suttit kvar, men såg att ett annat ställe i närheten inte skulle ha öppet så länge så jag begav mig dit för en helt fantastisk lunch med Gold ochsen Pils och ställets egna öl Drei kannen spezial. Även det från lokala brygeriet Gold ochsen.

Gick tillbaka till Barfüßer för en sista öl där. Rusty red som jag verkligen inte tyckte om.

Det hade blivit dags att dra sig hemåt så det var bara att maka in sig i bilen med de andra och åka mot flygplatsen. Roade mig med en god August's bock från Gold ochsen på vägen.

Väl framme vid Tysklands högst belägna flygplats lokaliserades ytterligare ett par exotiska brygder. Meckatzer Bock och Meckatzer Weiss-gold (inte veteöl utan en golden ale). Inga höjdaröl
Bra resa men bara fyra besökta bryggerier får ses som klent för att vara i södra Tyskland.

Inga kommentarer: