torsdag 4 juli 2019

Öl i North carolina del III-Unknown market

Det var ganska tidigt när jag fick skjuts till Common market. Ett annorlunda ställe. Ett snabbköp med väldigt stort ölutbud som även serverade mat (först och fråmst för at ta med, men man kunde även äta där). Även en bar med fatöl där jag slog mig ned och blev sittandes åtskilliga timmar. Det var inte många fat med desto fler burkar. Maten var helt kanon och personalen var trevlig och hjälpsam. Ölen jag fick i mig var: A great day for a beer från Ass clown; grumlig, sur pilsner. Inte infekterad, den ska nog vara så. Överraskande. Det är nog detta som kallas konstnärlig frihet. Central state Table beer; halmgul, doftar vagt ''belgiskt''. Lätt och lättdrucken belgisk mellan-ale. Bra sommaröl. I’d Fruit That - Blackberry sour ale från det för mig okända Southern range beläget fem mil sydväst om stan; vinröd med syrlig arom. Det smakar verkligen björnbär (med grädde). Inte särskillt sur dock men välbalanserad och jättegod. Nyskapande kanonöl. Blir ännu bättre när temperaturen stiger. Nebo pilsner; väldigt smakrik och fyllig. Något disig. Bra pilsner. 1 Inch inseam; frisk/svettig humlearom. Mindre än en månad gammal APA som dessutom stått på kylning hela sin livslängd. Jättebra. Slutligen Irish table; svart med maltig arom. Smakar kaffe och svartmalt. Väldigt maltig. Tung mellanöl. De tre sista från Fonta flora.

Tog bussen tillbaka till rummet för att vila upp mig lite inför kvällen och för att vänta in medresenärerna. Det var dock ett tag till bussen skulle avgå så en Red moon Rising från Three spirits intogs på ett cafes stekheta uteservering.

På kvällen åkte vi bil till The Unknown brewing company där vi fick en visning av brygghuset. Samtidigt som vi var där hade de yoga i brygghuset.
Mat fick vi i oss också. Helt ok har jag för mig. Det blev flera timmar där för att gå igenom det mesta av deras öl. Jag drack: Feather light, Ginger wheat, Pre-game Pilsner, Scratch n' sniff och The daily. Ok öl över lag. Mycket folk på detta stora ställe en vanlig torsdag. På övervåningen finns en terass med utmärkt utsikt över stadens skyline.

Tony och Pütte åkte ''hem'' medan jag gick vidare till Rí rá irish pub där en Jam session från Noda avslutade kvällen. Den var bra den.
Buss tillbaka till boendet som låg en bra bit norr om centrum.

Inga kommentarer: