torsdag 27 juni 2024

Öl i Wiltshire del I-Chippenham beer, cider and perry festival

Det blev inte många timmars sömn utan jag vaknade väldigt tidigt gubbe som man är. En ordentlig turfpromenad utmed floden tog jag. Där det var väldigt mycket mygg trots att det var morgon. Vilade lite på rummet innan det var dags för vidare färd västerut med tåg nio mil till världsmetropolen Chippenham. Solen strålade när jag gick och lämnade väskorna på hotellet. Det var ett tag till incheckning så jag passade på att turfa ännu mer. Det blev antagligen många steg den dagen. Hamnade en bra bit från centrum så jag tog buss tillbaka till centralare delar och lunchade på 'spoonspuben Bridge house. Till maten en hel drös öl i form av: Zig zag stout från Frome, old alen The rev james original från Brains, Sea fury special ale från Sharps, 3 states west coast IPA från det för mig okända walsallbryggeriet Backyard, Hoplab pale le v1.5 från Byatt's och Throw away ''IPA'' från Seven bro7hers. Det var iallafall billigt...

Ja,fortfarande.

Gick tillbaka till hotellet, checkade in och tog en Pedigree ''amber ale'' från Marston's i hotellbaren. Därefter blev det en välförtjänt och välbehövlig halvtidsvila i några timmar.



Anledningen till mitt besök i Wiltshire var en festival i CAMRAs regi. I stort sätt självkostnadspris mao. I en sporthall hade man ställt upp en massa casks mot en vägg där frivilliga medlemmar hällde upp. Gott om sittplatser och man fick själv välja om man ville ha halv eller tredjedels pint. Hur svårt kan DET vara festivalarrangörer? En hel drös öl provades så klart nämligen: ESAn Absolution från Abbeydale, golden alen Devon dumpling från Bays, golden alen Hen harrier från Bowland, stouten Dark drake från Dancing duck, IRAn Balance från Flying monk, Cloudburst porter från Froth blowers och ''besten'' Jail ale från Dartmoor. Sedan var det bara att promenera hem för lite välbehövlig sömn.

Inga kommentarer: