söndag 30 juni 2024

Öl i Wiltshire del II-Westbound

Det var ännu en mycket solig och vacker dag när jag tog en ordentlig turfrunda i den lilla staden. Inget låshäng på festivalen denna dag men man var ändå där hyfsat tidigt. Öl där denna dag var: ESAn Monkey wrench från Daleside, portern Dockside dark från Gloucester, Gloucester Session IPA, ESBn Stormstay från Hanlon's Summer lightning från Hop back, APAn Element från Hopkettle, dry stouten Plotline från närbelägna och för mig okända Kettlesmith, Black band porter från Kirkstall, amber alen Red dawn från Ludlow, bittern Heartland från Pennine, bittern Darwin's Origin från Salopian och bittern Snail creep hanging från Stone daisy.

Inte långt från festivalen låg stationen och ett tåg tog mig på en dryg timme smärtfritt 17 mil österut till London/Paddington. Det var ganska molnig men inget regn iallafall i huvudstaden. Gick till Brewdog Paddington där jag shoppade loss ordentligt och eftersom England är ett civiliserat land kunde man även dricka öl under tiden, nämligen: APAn Trail från Gipsy hill, Fizzy watermelon slices från Vault city och ljusa lagern Shameless från nordirländska Boundary. Jag tackade för mig och gick för att checka in på det mycket speciella (på ett bra sätt) hotellet. Det var minst sagt orginellt inrett. Motsatsen till det ''rena-utan-krussiduller-skandinaviska'', det var extra krussiduller. Uppfriskande.

Morgonpromenad.

Kvällen tillbringades på den väl insuttna puben Monkey puzzle ett stenkast bort. Det luktade väldigt speciellt där... Det var en Badgerspub så all öl jag intog där var från dem, nämligen: West coast IPA, Peach lager och Hazy IPA. Det är ett bryggeri som sällan rosar marknaden, så ej heller denna afton. Det fick räcka för denna trevliga dag.

Inga kommentarer: