torsdag 17 maj 2012

Öl i København del I-Shoppingspree

Dagen började offantligt tidigt med en nattbussresa till Centralen för att hinna med första tåget ned till Köpenhamn. Det var ett tag kvar till avgång så en stor kebabtallrik på Kebabhouse (som stänger 5) fanns det tid för. The breakfast of champions/fyllon/fetton! Efter som jag hade jobbat kväll dagen innan fick jag cirka en timmes sömn och på tåget ned blev det inte mycket mer av den varan. Men man får inte låta dylika petitesser hindra en från att ha kul.
Första stoppet blev således Ölbutikken där det shoppades loss för 1777dkr plus ett otal ''drink in-öl''. Hela bordet hade intagits av svenskar, tex. folk från Gambrinus och diverse bloggande skåningar. Ernst-Hugo/någon gammal svensk krigisk kung hade varit stolt.
Såsmåningom blev det dags att ta farväl för mig, Tom, Johan och Rickard (se arkivbild). Vi skulle hinna checka in innan Festivalen (den i Valby).

Väl framme, var det lika fantastiskt som förra året. Och man träffade många gamla bekanta. Detta är en del av vad som intogs:
Ydun rabarbubjór från Föroya bjór, den galet hemska Jade från Castelain, Hornbeer Blueberry, Queens desire från Coisbo, Rugöl, Pale ale 5,8 och Pilsner, alla tre från Gavnø, Arnakke humle från Holbæk, Tuxen från Skagen och Vestfyen Red pale ale.
Jag shoppade även loss på diverse presentförpackningar (med absolut inte så mycket som vissa rykten gör gällande) för ytterligare 680dkr som kom i en stor kartong.
Det fick bli taxi till boendet för att slänga av den innan den traditionsenliga efterfesten på Mikkeller bar. Hur kul som helst, och det bästa av allt, inte så galet mycket folk inomhus, så vi fick till och med sitta utan problem.
God natt!

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Verkar som att det blev mycket gott ifrån ölbutikken! :)

Gyllenbock sa...

Skön frukost må jag säga! Och visst är väl ryktet sant! :)

Gyllenbock sa...

Skön frukost måste jag säga. Och visst är väl ryktet sant. :)