måndag 21 maj 2012

Öl i København del II-Totalt jävla mörker

Ingen föröl för mig denna dag, utan pigg och relativt fräsh var man på plats på Copenhagen beer celebration där det likt dagen innan var horder av bekanta svenskar, mest bloggare. Sporthallen som festivalen hölls på var mycket passande för ändamålet. Här är en del av vad som intogs: Hout & hop från de molen, P.H.A.T. Porter från Evil twin, Fanø Oyster stout och Sloth från Amager. Inte helt oväntat var all öl på den här ''elitistfestivalen'' mycket bra, med undantag för ölet som serverades till maten som inte alls föll mig i smaken. Kul var det i alla fall.

Undertecknad i sällskap med Gyllenbock, Basunen och Eddan tog efter maten en taxi tillbaka till centrum för besök på (surprise,surprise) Mikkeller bar. Min telefon hade tydligen glidit ur fickan i bullen, men jag fick låna Markus lur så den kunde spärras. Riktigt mörker med tanke på allt man hade på/i den.

Mikkeller bar var packat så vi drog vidare till Ørsted ölbar där vi slog oss ned med ett gäng svenska ölbloggare. Det borde varit kul, men jag var inte alls på humör efter telefondebaclet. Ett par öl blev det bara innan läggdags.

Inga kommentarer: