söndag 14 maj 2017

Öl i Flandern

Majsan hade bokat sin resa långt efter mig och åkte med en massa byten hem. Jag låg och drog mig i den sköna sängen när hon pallrade sig iväg.
När det började bli dags för min del att röra på mig blev det först ett besök på ett nyöppnat hak på gatan vi bodde på med det glenniga namnet ''Pasta la vista''.
Väldigt god mat och en väldigt god öl till, Rebelse Strop från Roman, beläget några mil söder om stan.
Jag hade ~ ett knappt kilo upp till att väskan skulle väga 23 kilo och köpte med mig en flaska därifrån.
Promenerade ned till stationen i det lätta duggregnet för vidare färd till flygplatsen i Bryssel.

Väl framme hittade jag ett par ganska bra triplar från Du bocq (Corsendonk). Båda två för under hundringen på en flygplats är ju rena kapet. Ramée tripel Ambrée och Ramée Blonde hette de.

Även på ''luftsidan'' lokaliserades ett par exotiska öl från Inbevs varumärke Leffe. Royale Cascade IPA och Royale. De var inte så märkvärdiga.
Resten av resan hem gick utan större missöden eller skandalscener.

Inga kommentarer: