fredag 26 maj 2017

Öl i Jönköping

Dags att ge sig ut på årets första bortaresa. Sex glada (inledningsvis i alla fall) gossar i sina värsta år begav sig i bil söderut. Öl hade vi i bagaget. För min del blev det följande exotiska brygder på nedvägen Viven Bruin, Must kuld colombia från Põhjala, Clausthaler Premium non-alcoholic unfiltered från Binding. Vi stannade till på bolaget i Linköping och inhandlade lite lokala brygder mm.

Väl framme i Jönköping delade vi på oss. Tom och jag gick till den stora Murphys irish pub där bortasupportrarna hade samling. Väldigt livat och mycket folk, men några bärs lyckades vi dock beställa. För min del Björröder pils från Dugges, Tango twang från Dugges/All in och Scarf squad från Warpigs. Det smakade bra. Jag skulle gärna gå hit en normal dag när det inte var belägrat av törstiga fotbollsfans.

På väg till Stadsparksvallen ligger den för mig okända bryggeripuben Idlewild. En snabb öl borde man hinna med tänkte vi.
En stor J-södra-flagga hängde utanför så vi täckte våra AIK-souvenirer och gled in.<5 att="" bara="" best="" br="" d="" det="" inne="" lla.="" pers="" r="" s="" var="">Jag tog en Neck oil som troligen var en wieneröl. Endast 20:-för en 33:a. För det priset kan man inte klaga.
Vi var i hyfsad tid till arenan, men det var en galen kö och insläppet var så långsamt att vi missade de två första målen.
Tyvärr fick vi se ett i alla fall på den knökfulla bortasektionen.

Inga glada miner när alla möttes vid bilen efteråt. Men det gick över efer någon timme och mer öl i form av Nääs DIPA, Tripel burner från Brooklyn och Ørbæk Påskebryg.
Flera matstopp på hemvägen.

Inga kommentarer: