söndag 30 juli 2017

Öl i torsdags

Frun och jag lunchade på Tiki bar (som det heter numera) i grannbyn. Ok mat med en ljus-skadad Arton56 från Åbro till. Mätt blev man iallafall.

Uppskattningsvis fem timmar senare var det picknick med Tom i Solna inför matchen. Några mestadels goda och någolunda exotiska brygder slank ned i solen. Touch wood från Garage project, lidlölet Nobelaner 2.8% och Oude Geuze Boon Black label Second edition (lite väl kort namn väl?).

Efter en underhållande tillställning drog jag mig till Gamla stan och S:ta clara bierhaus där ett par kalla intogs i form av Keller från Wild beer (god, men inte vad man väntar sig från det bryggeriet) och Old town dark från Skebo. Mysigt ställe med mestadels turister som gäster. Gamla stan i ett nötskal helt enkelt.
Glada gubbar i sina värsta år
Nästa stopp var gamla hederliga Akkurat där Emil och Elmik slöt upp.
Ölen Foundation bitter från ELB, årets upplaga av Oppigårds Summer session, Mango mango mango från Dugges/Stillwater och Purple rain från Brekeriet gjorde en klassisk pilsnerplatta sällskap. Väldigt bra öl allihop och en kul kväll. Alldeles för sällan man träffar dessa dårar.

På hemvägen stannade vi till hemma hos mig för en sängfösare, jag nöjde mig dock med en Pistonhead Flat tire 0.5% från Spendrups.

Inga kommentarer: