onsdag 24 juli 2019

''Ny''bryggeripub

Det var återigen dags att se allsvensk fotboll på plats. Som vanligt hade vi picknick innan. Den enda öl som var exotisk för mig var Nesselwanger Gold från Postbrauerei nesselwang som vi besökte för ett par år sedan.

Tre högst programenliga poäng inkasserades och jag och Tom begav oss till Zum franziskaner där vi träffade 'hunden och hans farsa. Ett par bärs med dem fick vi i oss Zummarn kummar gotlandsdricka från Adelsö (som har en gotländsk bryggmästare) och Schammelsdorfer Rauchsüdla från det mig okända frankiska Brauerei knoblach. Det satt fint.

Nästa stopp var den för oss nya bryggeripuben Whipet lab på söder. ''Steril''/minimalistisk inredning där vi slog oss ned i baren. Jag fick i mig Gullmars IPA från Gröna linjen bryggeri, deras egen Smash the patriarchIPA 5,8%, Pax lab #31 Ff bröllops IPA 6%, Ceres från Pax/Secret sisters, Hello world från Hop notch och från samma bryggeri Boot print session IPA. Uteslutande svenska bryggerier över lag var jag lite besviken över ölen.

... men värre skulle det bli på Lilla wien där det blev en ''vänta på tåget-öl'' i form av Falcon Pilgrim från Carlsberg Sverige.
Klart slut.

Inga kommentarer: