tisdag 30 juli 2019

Öl i Norrland

Ingen hade tid eller lust att åka med mig till Norrland och jag hade ändå ledigt. Kärleken till Svenska mästarna blev dock för stark så det blev till att bege sig upp själv till Sundsvall med (vanlig) buss.
Började med att trycka en pizzabuffe, men ölutbudet var som väntat undermåligt så det fick bli något alkoholfritt skit.

Jag gick och dumpade väskan på boendet och gick in på Idrottsparken där man fick stå i regnet i ett par timmar och se bortalaget ge bort två poäng.
Gick måttligt road bort till den lokala ''Biskopen'' där man kunde värma sig och ''få'' sig lite öl till livs. Följande brygder fick mig på bättre humör: Spikarna lager, Pale ale och Vindhem veteöl. Alla tre från det för mig okända Alnöl från Alnön utanför Sundsvall. Hunter pale ale från Tjärnsjö brewery, Katthavet och Sundsvall från Stenhammaren.
När de stängde ösregnade det så det blev en taxi (tydligen finns inte Uber i Sundsvall) ''hem''.
Kul kväll trots allt.

Inga kommentarer: