lördag 20 juli 2019

Öl i Pennsylvania del I-Molly's nest

Vi åkte vidare norrut från Roanoke som var en glad överraskning.
Ett lunchställe hade setts ut, men just denna dag var det stängt för renovering.
Istället stannade vi till i Hagerstown MD. Ett ställe jag trodde man hade satt sin fot för (första och) sista gången.
Hempen hill BBQ fanns inte vid vårt förra besök i metropolen för tio år sedan. Maten var annorlunda men god med Ante up mango passionfruit sour från det lokala och för mig okända Antietam och Uinta Lime pilsner. Ok bärs.

Målet för dagen var Carlisle PA där vi skulle bo ett par dagar. Fyra bryggerier i en håla på ~19000 invånare. Vad kan man mer begära?
Regnet hängde i luften när jag blev avsläppt vid Burd's nest brewing co. Litet med trevlig personal och gäster. Bryggutrustningen står bakom baren. Strawberry infused wheat, Liquid bread och Brawler från Yards. Underliga mer än goda öl.

På väg till nästa ställe regnade det ordentligt så man blev lite fuktig. Mycket folk i baren på Molly pitcher som jag trodde var en bryggeripub, men ölen bryggs tydligen på ett annat ställe i närheten. Jag lyckades klämma mig in i baren. Trevliga gäster och personal även på detta hak... och grym mat.
En hel del bärs fanns att välja på. Jag fick i mig Black currant wheat, First sour 2.0, Cannonball kolsch, A clockwork kolsch 4,5% (vilket bryggeri har två olika kölschar? Finns väl inte ens i Köln...och det var inte ens sommar när vi var i Carlisle.) och Commonwealth.
Inte stort ställe, men det verkade vara populärt.
Vi bodde åt helvete dit ingen kollektivtrafik fanns, så det blev Uber ''hem'' i ösregnet/åskan

Inga kommentarer: