fredag 19 juli 2019

Öl i Virginia del VI-Varmt

Det var ännu en strålande solig dag i Södern när vi jag fick skjuts till den lilla men väl insuttna resturanten Fork in the alley. Precis som dagen innan var det för varmt för att sitta ute så det fick bli baren i vanlig ordning.
Någon form av mat intogs såsmåningom och till den: Kölsch 151 från det för mig okända Blue mountain beläget 16 mil nordöst om
Utsikt från vår loftgång.
Roanoke, Brewer's day off från D9, Devils backbone Vienna lager, Shotgun wedding 5,3% från Country boy och Terrapin Watermelon gose. Över lag goda brygder.

Det gick en gratis turistbuss till centrum som jag hoppade på och mötte upp gubbarna på Deschutes som hade besökts kvällen innan. Gose with everything och Pacific wonderland smakade bra där.

Vi drog vidare till Big lick brewing company. Ett ganska stort ställe med utspridda små bord och med bryggverket och jästankar bredvid baren. Man kunde sitta ute, men det var alldeles för varmt att sitta i solen.
En hel bunt av deras brygder fick man i sig. För min del: Walk the world, At the copa, Guatemala quejina coffee stout, Sorta classic saison och Dear younger me.

Gubbarna åkte hem medan jag gick till det närbelägna Beamer 25. Stor lite upscale bar där Reason Blonde och El sully från 21st amendment som vi besökte för sju år sedan. Goda öl som blev en bra avslutning till en lång dag.

Inga kommentarer: