tisdag 5 september 2023

Barhäng på 'avenyn&konsert

Så här ser det ut när man får sin röv avrockad.

Det hade blivit dags för min årliga soloresa. Det började med en arla tågresa till Göteborg. Väl framme blev det ett obligatoriskt besök på Ölstudion för lite shopping. Därefter lite mat följt av en kortare spårvagnsfärd till 'avenyn och Tullen där jag brukar hamna pga deras relativt stora ölsortiment till rimliga priser och generösa öppettider. Jag hann med många öl men anteckningsboken har försvunnit så inget om hur det smakade eller så. Ölen var iallafall: APAn Peachy bulldog från Gotlands, surölet Razz in tanga från Good guys, surölet Nick z '18 från Brekeriet/Magic rock, S:t eriks Ljus lager, Poppels Oatmeal stout, gosen Huey, gosen Louie, berlinerweissen Black Sombrero. Alla tre från Duckpond. Det mesta smakade bra.

Åkte bort till Stigbergsliden där jag skulle bo. Efter incheckning blev det lite vila inför kvällens spektakel. Inte speciellt utvilad gick jag ned till klassiska Haket där det fanns tid för ett par öl i form av hellesen Skånsk luxus från Malmö brygghus och NEIPAn There and back again från Oso/Left handed giant.

Efter att ha latat mig under dagen med spårvagn fick den nu bli en ordentlig promenad bort till en konsertlokal på Åvägen. Kanadas bästa band var nämligen i stan och som man inte sett på 19 år. Kul att se igen. Det fanns överraskande nog några exotiska öl att förlusta sig på i form av: IPAn Åttonde mars, Wit och sessionIPAn Surr. Alla tre från Bearded rabbit. Det hade inte hänt i Stockholm...

Merci beaucoup!

Dags att lata sig igen efter långpromenaden och efter att ha stått på konserten och åka kommunalt tillbaka till Haket. Där avslutades kvällen med ett par goda öl i form av APAn Life hack från Beerbliotek och Maltings irish ale från irländska Sullivan's brewing company. Det fick räcka så.

Inga kommentarer: