torsdag 14 september 2023

Öl i Norge del V-Helkväll på Antikvariatet

Klockan var inte särskilt mycket när jag klev av natt-tåget i Trondheim så det blev ett par timmars turfande innan min stora väska hämtades ut på hotellet där jag bott tidigare. Fick även äta deras frukostbuffe trots att jag inte bott där just den natten. Chesterfield hotel rekommenderas mao. Fin utsikt från ett modernt rum och frukostbuffe i svensk klass. Nu skulle jag inte bo där följande natt utan fick mätt och belåten dra bort väskan ett par kvarter till nästa hotell. När jag strosade dit i vårsolen blev det ett stopp på en pizzakedja där en (alkoholfri) milkshake och en pizza kostade mig 440:- Väldigt gott, men herre jävla gud... Efter besöket i stan ett par dagar tidigare hade jag lärt mig att det var mitt norska favorithak Antikvariatet som gällde. Slog mig ned i den lilla baren och blev kvar där resten av dagen inmundigandes: Antikvariatets pale ale och brettade saisonen Ammonite från Monkey brew, Haandverkspils från Haandbryggeriet, Enough to make a mango sour från Cervisiam, Svartisen stout från det för mig okända bodøbryggeriet Bådin, sessionIPAn Lorita passionfruit från Amundsen Sølfest brown ale från Geiranger, gosen Havblikk från Kinn och från samma bryggeri APAn Malstraum, Rav ''amber ale'' och Gull golden ale. Båda från Hogna brygg. Sen var det bara att vingla ''hem'' längst de öde gatorna.

Inga kommentarer: