onsdag 6 september 2023

Öl i Halland del I-Visning/provning på Halmstad brygghus

Jag drog en repa i det blåsiga, soliga och kylslagna Göteborg på morgonen. Hämtade väskan och begav mig till stationen för vidare färd ned till Halmstad. Lika soligt där, men vårvärmen lät vänta på sig. Jag gick och handlade lite lokal öl på bolaget och checkade in på hotellet. Detta följdes av ännu en promenad upp till Halmstad brygghus där det var visning. Uppskattningsvis 16 personer och en guide. Lite intressant lokal historia och om bryggeriet fick vi ta del om samtidigt som en del fingerborgar ur deras sortiment serverades tex red alen Slottets Påsköl. Promenerade tillbaka till centrum, köpte med någon mat till hotellrummet som jag slafsade i mig. Tröttheten kommer som ett brev på posten så en halvtidsvila kom naturligt.

Kvällen tillbringades helt och hållet på Fox and anchor som vi besökte för sex år sedan sist man var i Halmstad. Visserligen var det lördagkväll men jag gissar att det var mer livat än vanligt då det vad dagen innan HBKs allsvenska comeback och bortasupportrar hade redan anlänt sommarstaden. Bärs där denna afton var: surölet Fil från Flügge, Three hearts Julöl export och Västkust IPA. Båda från det närbelägna Krönleins. Surölet Cheerio miss sophie och Tjuvahålan modern lager. Båda från Halmstad brygghus. Feliz cedro porter, Liquid porter, sessionIPAn Moshi moshi, IPAn Kapten räv goes costal, berlinerweissen Salty lemon, berlinerweissen Strawberry pie alla sex från Brewski. Inte långt att gå ''hem'' därifrån.

Inga kommentarer: