fredag 8 september 2023

Öl i Halland del II-Det här var bara början

Det var dagen för allsvensk premiär. Förväntningarna och våren låg i luften. Efter frukostbuffen tog jag en turfpromenad längds Nissan. Gled in på en pizzeria och åt god mat med en god Vallgatan pale ale från Halmstad brygghus. 

Livat på Fox&anchor.
Klev sedan in på Fox and anchor som kvällen innan. Mycket bortasupportrar där och i hela centrum så det var livat och glatt. En del bärs hann jag med i form av: surölet Maracujizzle brombizzle 6,2% från Yankee & kraut, berlinerweissen Grapsberry från Brewski, rökölet Vinterbloss från Stigbergets, surölet Eni från Flügge och från samma bryggeri surölet Otho '20.

En bit att gå till Örjans vall i solskenet och lång kö. Väl inne slog jag på stort och tog en Three hearts Premium brew. Inte gott, men åtminstone lokalt. Spelet värmde inte så det var tur vårsolen gjorde det. Nykomlingarna vann rättvist (som jag minns det).

Med svansen mellan benen blev det ett besök på en restaurant i kedjan ''Harrys''. Stort och ljust med mycket folk. Hyfsad mat med öl i form av: Handlarens pilsner från Carlsberg Sverige och Danska fall india pale ale från det för mig okända Breared brewery beläget ett par mil väster om Halmstad. Det fick räcka för denna hallandsvistelse... men jag kommer tillbaka...

Inga kommentarer: