fredag 6 mars 2009

Bärs i Stockholm

090302: Jag var med min shop-o-holic-vän Lasse i stan i måndags och köpte lite öl (RogueIIPA&Oppigård's Spring-ale). Väl där passade vi på att besöka Akkurat. Ett par nya fatöl hade ''kommit på''. T ex. Stairway från Triple fff.

Fantastisk god best bitter, bra balans, med en del efterbeska.
Bernstein från Günther-bräu ännu en zwickel på fat liksom två dagar tidigare. Den var nog något ''vassare'', även om den här också slank ner. Lasse tyckte bättre om den. Jag hade nog velat ha den något beskare.

På väg till Södra station blev det ett depåstopp på OT. En ny svagare version av Ocean Porter på 5,4% fanns på cask. Jag har för mig att den något starkare versionen inte var så god, men den här kändes frisk på något nyskapande sätt.

1 kommentar:

Majsan sa...

Jag hoppas det blir lite intressanta flaskor eller burkar som kommer med hem från England så vi kan ha en provning :-) Då brukar det gå åt en del även efter att de avsmakade sorterna är slut.