söndag 30 juni 2013

Öl i Colorado del XVI-Ytterligare ett par bryggeripubar

Jag inledde dagen i centrum på Falling rock som vi hade varit på ett par gånger tidigare. Bara en öl den här gången, Crooked stave Saison vielle.
Åt därefter antagligen resans värsta mat, något mexikanskt från en vagn på gatan.

Spårvagnen tog mig till bryggeripuben Renegade för några öl och ännu mer mat från en foodtruck. Apostate, Golden shower; Antagligen med brett, bra balans mellan den belgiska jästen och bretten. Slutligen Redacted. Tre helt ok öl.
    
På hemvägen åt jag ytterligare något på vad som närmast kan beskrivas som en deli. En exotisk bira fick göra maten sällskap, Tommyknocker Vienna style amber. Dagens enda lager.
I vanlig ordning en siesta på detta innan kvällen.

Ytterligare en bryggeripub med begränsade öppettider var målet för kvällen. Mycket stabila Hogshead där jag fick mig en privat visning av bryggeriet. Det var inte mycket tid att vinka på innan de stängde så det blev till att hetsdricka deras godsaker. Chin wag ESB, torrhumlad med EKG. Lake lightning, torrhumlad med centennial; välhumlad och frisk, tänk om all brittisk real ale var så här god. Synd att det var så stressigt bara. Gilpin black gold; inte kolsvart, men ganska mörk. Maltig ren smak med toner av kakao (chokladmalt?). Mycket bra porter. Ale kyte, torrhumlad med cascade; väldigt lite kolsyra, lätt men välhumlad. Smakrikt mellanöl. Perfekt för en varm sommardag. Tröttnar dock när man kommer lite längre ned i glaset. Slutligen Barley’s brown; ser inte riktigt vad jag skrivit, men det verkar ha smakat bra!

Det är verkligen långa väntetider på taxibilar i och omkring Denver, om man inte är i centrum. Så även denna gång. När bullen i fråga väl kom tog det dock inte lång tid innan man klev in på Falling rock än en gång. Bra öppettider (11-2) och ganska mycket öl. Pluot från New belgium (Lips of faith) och Avatar Jasmine IPA från Elysian avslutade kvällen.

Inga kommentarer: