lördag 5 mars 2016

Glenn Andersson

En mulen lördag begav jag mig till NKbaren. Dock bara för en snabb öl, Blue sky blue sea från Siren/Surly. En god gose eller vad det skulle föreställa.

Den egentliga anledningen till besöket i stan var att min frus svägerska skulle flytta till Göteborg och hade någon sorts avskedsfest på Monks på Wallingatan.
Till allas överaskning (och min glädje) var det ett evenemang där. Bröderna Andersson hade tap take over.
En väldans massa öl att välja på. För min del Kombucha ale, Gose marrakech, Hello darkness dark lager, Familjen anderssons sour ale, Familjen andersson Grand cru, Ginger binger. Över lag bra, det var bara Kombuchan jag inte gillade. I övrigt Noctus 100 från Riegele, Robustus 6. Även den från Riegele, MacQueens Nessie 5% från Eggenberg och Nivard från Engelszell. Väldigt trevligt att träffa dessa intressanta människor man inte träffat förut.
Enligt en av bröderna öppnar de under året ett kommersiellt bryggeri på södra Gotland. Lycka till!

På hemvägen gick vi in i depå Flying dog för en Pumpkin down från Ballast point.

... och lite längre ned på gatan ligger ju ''Biskopen'' så det fick bli en vätskekontroll till. So’Hop från Moor avslutade således denna roliga kväll.

Inga kommentarer: