onsdag 9 mars 2016

Öl i''The windy city'' del I-Kallt

Jag mötte upp Tom i baren som ligger vid gate 1 på terminal 5 på Arlanda. Där brukar man nu för tiden hitta något exotiskt.
Så även denna gång. Pripps Grön från Carlsberg Sverige, Smithwick’s Pale ale från St. james’s gate (AKA Guinness) och Jacobsen Extra pilsner 5,5%. Inga höjdare, men fort gick det!

Närmare gaten vi skulle åka ifrån lokaliserades ytterligare en exotisk öl i form av Peroni Gran riserva doppio malto. Lika gott som det låter.

På planet smakade ölet bättre. Det var nämligen den efterlängtade The cloud hopper från Mikkeller. I övrigt sov jag mest igenom den långa flygturen och vi landade i ett väldigt kylslaget Chicago.
Förutom Tom och jag var även Jonas och Markus med.
Eftersom vi var fyra kostade vi på oss en ''taxi'' och blev superblåsta, men kom fram i alla fall.
Incheckade och klara gick vi till närmaste Wholefoods för att inhandla lite öl och mat.
Första krogen vi gick till var det närbelägna och stora stället Howells & hood där mat och ett gäng öl intogs med stort välbehag. För min del Smitten golden rye ale från Bells, Madtown nutbrown från Ale asylum, Cacao bender från Surly och Heliostat från lokala Metropolitan. Alltsammans ''satt som en smäck'' efter den långa resan.

Jonas och Markus gick till sängs medan Tom och jag fortsatte av bara farten/glädjen av att äntligen vara ute på turne igen in på närbelägna Timothy O’Toole’s där vi hann med ytterligare brygder. För min del Revolution Fist city, Illusive traveler Grapefruit Shandy från The traveler beer company, Vanilla bitch slap från Pig minds, Not your fathers root beer 5,9% från Small Town, Decadent dark chocolate ale från Atwater och slutligen Three floyds Yum yum. Yumyum var ordet. God natt!

Inga kommentarer: