måndag 21 mars 2016

Öl i''The windy city''delVII-Bottleshare@skyscraper

Ytterligare en dag randades och jag gick tillbaka dit kvällen innan hade avslutats, Farmhouse tavern för en Generator från lokala bryggeriet Metropolitan; mörkt bärnstensfärgad, så ganska mörk för stilen (dubbelbock). Luktar som dubbelbockar brukar. Relativt välbalanserad, dock finns en viss spritighet, men ändå en helt ok öl.

Jag gick vidare Pizanos för att köpa hem en pizza att äta på rummet. Den trevlige bartendern upplyste mig om att det skulle ta en halvtimme. Lagunitas IPA fick underhålla mig under väntan.
Pizzan smakade utmärkt och bidrog säkerligen till de tre kilo man la' på sig under denna tripp.

Efter lite vila tog jag en buss i värsta rusningstrafiken. Som tur var gick man på tidigt och fick sittplats, men det var verkligen knökfullt.
Till slut anlände bussen i alla fall Ogilvie transportation center där man förutom att åka pendeltåg även kan ta en öl på Ovie bar & grill. En snabb öl hann jag med, Shony scottish ale från Church street.

Kvällens evenemang var mitt livs första bottle share som hölls på ett stort kontor i en skyskrapa. Temat var chicagoöl, men det var inget måste. Folk hade med sig allt möjligt. Nämligen, Class of ’88 Belgian style ale från Goose island, Might meets right: Coconut från Temperance, Warm fuzzies från Cahoots, Nasal cavity från Marz, Serendipity från New glarus, Salty scot från Parallel 49, Lyrical gangsta från det för mig okända Mikerphone, Artis dream från Breakroom, Downtown with the mob från Marz, Mint truffle abduction från Pipeworks, Guinness Blonde american lager, Guinness Nitro IPA, Hardcore chimera från Finch’s, Finch’s Pale ale och Northwind imperial stout från Two brothers. Det ''bjöds'' på pizza och snacks här med, men jag var fortfarande mätt från pizzan tidigare på dagen så inga sådana onyttigheter för mig.

Ett sista ölstopp skulle det bli på Blue frog's local 22 där jag träffade några trevliga mexikaner som följande brygder intogs med: Kidnapped by vikings från Solemn oath, Begyle Blonde och Cast iron oatmeal brown från 4 hands. Buss ''hem''.

Inga kommentarer: