torsdag 10 mars 2016

Öl i''The windy city''del II-Kallare

...och det blev natt och det blev dag den första (riktiga) dagen.
Först på schemat stod shopping på Binnys. Vi tog en taxi dit. Jag har tidigare besökt en butik i denna kedja. Det är verkligen mycket att ta in och svårt att få en överblick då de har så stort sortiment.
En väldans massa öl och mjöd inhandlades iallafall.
Tvärs över gatan ligger det ursprungliga Goose islandbryggeriet där mina medresenärer intog lunch. Jag hade bara tid med en snabb öl, nämligen Kilgubbin red ale.

Jag hade en tid att passa. Det var visning på Goose island beer co's nyaste bryggeri i en helt annan del av stan. Först skulle den tunga väskan fraktas tillbaka till hotellet och sedan iväg till stadsdelen Near west side.
Väl framme avnjöts en god APA vid namn Klages innan själva visningen.
Visningen ja, inte mycket att orda om. Inte dålig, men inget extra heller som det kan vara ibland.
Efteråt hann jag med en Four star pils.

På väg därifrån kom en bryggeripub i min väg.
Jag var tvungen (ja, under pistolhot... i princip) att gå in och ticka den. Namnet på ställer var Cobra lounge/All rise och ölet Wonder beer. En helt ok APA.

Blyg järfällabo
Jag skulle möta upp grabbarna men de satt en bra bit ifrån min position och på vägen dit blev det ett besök på en Barnes and noble för att köpa ett gäng öltidningar.
Till slut kom jag i alla fall fram till dagens fjärde bryggeri som var Local option. Tack vare teknikens under signerade Samsung + att de inte hade wifi finns inga anteckningar därifrån. Har ingen aning om vad som intogs, men kul var det!

1 kommentar:

Gyllenbock sa...

Kvällen på Local Option är riktigt minnesvärd, ja det som jag nu minns av det hela. En viss herre skrattade i alla fall mest hela tiden, det kommer jag ihåg. Lyckades bara notera hälften av ölen som dracks, resten.....ja det blir så ibland.