fredag 11 mars 2016

Öl i''The windy city''del III-Fuld

Solen strålade när Tom och jag hoppade i en taxi till en riktig ölinstuition i stan, Map room som inte besöktes vid mitt förra besök i Chicago. Tyvärr hade de ingen mat, men några goda öl i alla fall: #006 Porter joe från Wisconsin brewing company, Sláinte scottish style ale från Central waters och The search från det för mig okända chicagobryggeriet Aquanaut.

Jag lämnade Tom och begav mig i mot nordväst. Åt något lättare på vägen och till det Henry weinhard's Root beer.

Återigen var det bryggerivisning på gång, nu på det väldigt lilla Lake effect. De var bara ett rum där all bryggutrustning och tankar stod, ändå en underhållande visning.
Deras öl fick vi dock ledsagade av en annan guide gå och dricka på baren Phoenix bar ett par kvarter därifrån.
Han berättade om bärsen medan vi intog dem. Kuhler see, Unholy mole och Snow. De var ok.

Precis som dagen innan mötte jag upp medresenärerna på en bryggeripub. Denna gång Revolution vars öl vid flera tillfällen intagits på O'hare.
En stor lokal med träinredning där vi åt och intog flera goda öl. För min del Cross of gold, Baphomet bock, Two brothers Wobble IPA och Urban chestnut Zwickel.
De andra drog vidare till en annan bryggeripub, men jag skulle ändå dit på evenemang veckan efter så det fick bli en Pony från Half acre istället.

Trevliga typerna James och Karen

Inte ont anandes gick jag ut för att åka hem och lägga mig när Emporium uppenbarar sig. Ett ställe med en massa flipperspel. Det kanske inte låter så farligt. Men de har också en bar med en massa exotisk öl och andra trevliga gäster som gör att vistelsen där blev alltför lång. Ölen var enligt min kameratelefon Single speed från 4 hands, Surly Hell, Against the grain Sho’nuff och Ballast point Victory at sea - Peppermint. Kul var det, men man vart redigt fuller som de säger i Götaland.

Inga kommentarer: