lördag 28 juni 2014

Öl i Malmö del I-Varken skjuten eller rånad

Jag var inte i mitt livs form dagen efter festivalen. Lyckades ändå ta mig till København H (utan att ha koll på att jag lika gärna kunnat gå på tåget på den närbelägna stationen Nørreport).
Tåget kom till slut och när väl man var i Sverige gjordes samma misstag ej om. Hoppade av på stationen Triangeln i södra Malmö istället vilket var närmare mitt hotell på Amiralsgatan.
En buss tog mig ända fram så det var bara att checka in och rummet var redan färdigt trots att klockan inte ens var 12. Mycket bra, men ingen tid att vila.
Gick runt och kollade lite då jag aldrig varit i Malmö ''på riktigt''.
Åt något enklare på en uteservering med en Harboe premium pilsner 2,8%. Lika gott som det låter.

Vädret var strålande när jag begav mig till den stora, men trevliga krogen (Nya) Tröls där ännu mer mat och följande öl intogs: The kernel Brown ale, De cam Framboise lambiek och Lambiek special.
Det fanns ingen flasklista, med det var fritt fram att gå omkring och rota i kylarna bakom baren. Mycket bra. Plus i kanten för trevlig personal.

En reäl halvtidsvila var på sin plats.
Extremt utvilad vaknade jag efter några timmar, sugen på nya öläventyr.
Kvälls-skiftet ägde helt och hållet rum på Biskopen vid Gustav adolfs torg. För övrigt den 22:a puben i kedjan jag besöker. Den kunniga personalen serverade mig följande brygder: Weltfreude från Struise, Sambucus pale ale från Nils oscar, Wicked wheat från Beer here samt Oh, Deer IPA från Ocean. Bra grejor.
Sedan var det stängningsdags och jag vandrade ''hemåt'' i den ljumna skånska kvällen med ett depåstopp på ''Orvars korvar''.

På hotellrummet var det valvaka tillsammans med Skawskum från Skagen bryghus och man kunde somna mycket gott.

Inga kommentarer: