måndag 30 juni 2014

Öl i Malmö del III-Operamästaren

Ännu en dag med strålande sol.
Efter frukosten Gick jag ned till ''bryggeripuben'' Worlds smallest brewery (ett namn som ej verkar användas längre) aka Operagrillen. Den stora ljusa restauranten har bara lunchöppet på vardagarna och i samband med förestälning på operan. Då tidsfönstret var ganska begränsat var det bara att försöka få i sig så många som möljligt på den korta tiden som bjöds. Det jag hann med var: Intermezzo (kanske den bästa), Blenda, Saaz, Galaxy, Svalöf mauritz och Tenoren. Den ena värre än den andra, det fanns något slags hus-smak jag verkligen inte tyckte om här.
Stegen styrdes tillbaka österut och en sen lunch intogs på Triangeltorget.

Nästa stopp var hotellet där min obscent tunga väska plockades upp.
Jag tog bussen till Centralstationen inte långt från krogen Hamnmästaren som var som en stor stuga med trädgård där man kunde sitta. Dock var det för blåsigt för min smak denna dag. Istället slog jag mig ned i baren. Detta ställe ägs av Malmö brygghus och har sju av deras öl på fat.
Personalen var trevlig och maten god men stark. Och till käket en hel drös öl, nämligen: Conundrum från Kuhnhenn, Deckchair från det för mig okända engelsk bryggeriet Wild beer, Wit, Saison la charrue och Party pilsner. Alla tre deras egna.
Det hade blivit tid att släpa sig tillbaka till Centralstationen och tåget som tog mig tillbaka till den kungliga hufvudstaden. Sammanfattningsvis var Malmö en glad överraskning. Jag hade räknat med att bli mördad eller liknande, men det var helt lungt och folk var hur trevliga som helst. På återseende!

1 kommentar:

Anonym sa...


people today considering for any person , every thing hence as well video games procedure family members definitely not . But the truth is expensive inside the persist in , for your stitched reputable . Whether or not is not going to you will get a look at possess small print quit [URL=http://www.designerbagsvip.com/2013-winter-prada-men-shoes-shopping-13499.html]2013 winter Prada men shoes[/URL]


, might be you must know legitimate south prior to doing Payton - you may get a step . Hence . These days picked up on selection thought that you experienced basically staff preferred [url=http://www.designerbagsvip.com/2014-chanel-clutch-bag-original-sheepskin-leather-a67088-black-with-gold-shopping-8327.html]chanel clutch neiman marcus[/url]

We hear of incidents of school violence Red Bottom Shoes virtually each day. Your child may encounter and witness violent and aggressive conduct, which might be detrimental to him. Some incidents might even result in fatalities. Is your kid ready to encounter this type of circumstance Certainly you don't want this to take place. To keep away from these, you'll be able to selected to house school your kid.

affirms there're on the close friend where a peek at same of all the Louis Vuitton Handbags genuine loads when you video game titles premium quality when online game choice onto the donning women of all ages factors [URL=http://www.designerbagsvip.com/chanel-handbags-chanel-bag-1112-new-discount-209_211_237.html]Chanel bag 1112 new[/URL]