söndag 29 juni 2014

Öl i Malmö del II-Kryss

Den stora frukostbuffen var precis vad man behövde denna morgon när solen fortsatte stråla.
Strax därefter tog jag bussen till Tekniska museet för att se på och gå ombord på deras ubåt.
Mycket intressant.
På vägen tillbaka var det tänkt att jag skulle handla hem lite Malmö brygghus-öl från bolaget, men det fanns inte en enda.
Det blev dyrt ändå. Tack för det Boulevard brewing CO!
Jag vilade upp mig på rummet ett par timmar innan det började bli dags att äta igen.
Den närbelägna resturanten Gamla brogatan erbjöd utmärkt mat och några exotiska öl, nämligen: Soundwave från Siren Sofa king pale från To öl och 15 minutes of flame från Chad beer (finns de fortfarande?).

Minns inte om jag gick eller tog buss, men nästa stopp var i allla fall ''Biskopen'' som besöktes kvällen innan.
Ett gäng bärs slank ned i alla fall medan det språkades med andra trevliga gäster: Spooks ale från Shepherd neame, Tokyo black porter från Yo-ho och från samma bryggeri Suiyoubi no neko, Molenbier från De molen och Mole stout från Malmö. Gott alltihop har jag för mig.

AIK var i stan och skulle möta MFF, så det var bara att ta en buss till nya Malmö stadion. För övrigt en utmärkt arena. 2-2 slutade spektaklet och därefter var det bara att hoppa på nästa buss som tog mig till bryggeripuben Malmö brygghus som hade något begränsade öppet-tider, så det gällde att stressa på för att hinna få i sig så många sorter som möjligt.
Jag hann med: New pale ale, Hamnmästaren, Canned wheat och Feathers & canoes. Lite ''hit&miss'' över dem. Här satt även en groundhopper i baren som också varit på matchen. Alltid kul att snacka med såna. Sannerligen en facinerande hobby.

En sista öl intogs på (Nya) Tröls som hade besökts dagen innan, Huvila (som tydligen konkat) Brown ale från Malmgård. Sen fick det räcka.

Inga kommentarer: