måndag 8 januari 2024

Öl i Alberta del VIII-Några återbesök

Tror Hedin åkte upp i tornet medan jag åkte tillbaka till 33 Acres som besökts veckan innan. Hämtade in en väldigt stor portion soppa från food courtet stället ligger i. Slog mig ned i baren och snackade med den trevlige bryggaren. Mezcal gose, california commonen Of Life, APAn Of Ocean, smaskig schwartzbier i form av Of Darkness, utmärkta Prickly pear super gose och House new zealand pils.

Hedin anslöt efter ett tag och vi åkte tillbaka till våra kvarter och Establishment som jag var på första kvällen. Även Rob anslöt här. Vi började på uteserveringen men det blev snabbt för kallt när solen försvann så det fick bli inomhus resten av kvällen. Bärs för min del denna afton var: surölet Jam rock, portern Wandering star, surölet Ruby, my dear 5.9% och surölet Erlton street 6% '21.

Establishment har inget kök så jag gick över till grannen Annex och hämtade burgare. En Mint chocolate stout avnjöts som väntöl. Det fick räcka så för denna dag.

Inga kommentarer: