fredag 19 januari 2024

Öl i Alberta del XII-Tidig kväll

Hedin gick ut innan mig. Efter min ''sovmorgon'' gick jag längst med floden en bit. Solen strålade och det var hyfsat varmt i de extremt vackra omgivningarna. Törsten smög sig på och det blev för tredje dagen i rad ett besök på Banff ave brewing co där gårdagen hade avslutats. Tog ett par bärs i nedre baren.  Head smashed IPA och hemska Show pony aussie pale från Last best.

23 bryggerier blev det.

Mötte sedan upp resesällskapet på Three bears som vi var på ett par dagar tidigare. God mat även den här gången. Till den: Kentucky common ale, Trip hammer robust porter från Blindman, Bee league honey brown 5% från Alley kat och från samma bryggeri Fruit-hopia tropical IPA. Bra grejor.

Vårt nästa stopp var Earls. Ett stort halv-fancy ställe med två våningar där man kan tänka sig att det blir livat om kvällarna. Några av deras egna öl (oklart vem som brygger dessa) började jag med. Earl's Hazy pale ale, Rhino signature lager och Rhino Pale ple. I övrigt Rutting elk ''Red'' från Grizzly paw, hemska brown alen Traditional ale från (vad jag tror är provinsens största bryggeri) Big rock och IPAn Trash panda från Parallel 49. Ingen vidare nivå på ölen på det stället.

Klockan var inte överdrivet mycket men vi kände oss ändå klara med stadens uteliv så det blev ett depåstopp på Townhouse liquor i regnet där en Hopraiser IPA från Howe sound inhandlades som sängfösare.

Inga kommentarer: