tisdag 30 januari 2024

Öl i Aten del III-Bröllopsdag

Det var ''som vanligt'' soligt och lagom varmt när vi gick ut och turfade. Helt plötsligt korsar en stor sköldpadda vår väg. Visserligen var vi i ett stort grönområde men det var galet att den fanns mitt i stan. Efter någon timme satte vi oss ned i skuggan på ett enklare cafe. Jag tog en fulöl vid namn Alfa från Athenian brewery.

Nästa stopp var utmärkta Barley cargo som har ett stort ölsortiment ock helt ok mat. Stort ganska mörkt ställe som var väldigt glest befolkat denna lördag. Öl för min dag här var: Nissiopi blonde ale från det för mig okända Sigri, Voreia bohemian lager från Siris, ljusa lagerölet Zythos Vap och IRAn Rosa från The hopenians brewery. Ok öl över lag. Majsan stack iväg på massage. Är själv alldeles för kittlig för sånt. Promenerade ''hemåt'' istället och fick förutom en fontän med en massa sköldpaddor i, även se en honungsfestival. Över 60 utställare men inte en droppe mjöd någonstans. Tog spårvagnen tillbaka ''hem'' och vilade upp mig inför kvällen.

Vi sammanstrålade på utmärkta Blame the suns lilla taproom. Ett fantombryggeri (tror jag) vars brygder man med fördel dricker här. De hade ingen mat så jag köpte med något enklare. Det fanns även en slags gratis arkadmaskin om emulerade gamla TV-spel. Det var kul. Bärs då? För min del: Puppenhaus helles lager, pilsnarn La felicita, Endless melody mediterranean wit, Psixi tou parti mini IPA från Midnight circus gypsy brewing, Jasmine IPA från Strange brew (som bartendern bjöd på), goda Lust or love forest fruits sour ale från Dreamer, Stay here #3 från Moon lark/Pinta, hemska Hbc bingo IPA från Vandestreek och Alea smoky stout. Det blev tyvärr det sista stället vi hann besöka under denna alldeles för korta resa. Det var för övrigt den 28:e huvudstad jag besökte.

Inga kommentarer: